PROCES
WebQuest o tematyce "Bezpieczeństwo w sieci - jak chronić swoje dane" został zaprojektowany tak, aby zapewnić efektywne działanie grupy i skuteczne osiągnięcie celów. Poniżej przedstawiam harmonogram działań, który obejmuje kilka kroków mogących pomóc w ukończeniu projektu na który poświęcone zostanie 2 godziny lekcyjne.
- Wybór lidera i rzecznika:
Lidera - który będzie koordynował prace i zapewniał płynność działań w grupie.
Rzecznik - jego rolą będzie kontaktowanie się z nauczycielem, zadawanie pytań i przekazywanie informacji między grupą a nauczycielem.
1. Zbieranie informacji:
- Każda grupa rozpoczyna od zbierania informacji na temat swojego tematu.
- Uczniowie mogą korzystać z różnych źródeł, takich jak artykuły, strony internetowe, materiały edukacyjne itp.
- Ważne jest, aby podczas zbierania informacji zwracać uwagę na wiarygodność i legalność źródeł.
2. Tworzenie prezentacji:
- Po zebraniu wystarczającej ilości informacji, grupa rozpoczyna tworzenie prezentacji.
- Może to obejmować opracowanie slajdów, notatek, grafik, przykładów czy infografik.
- Grupa powinna zadbać o przejrzystość, czytelność i atrakcyjność wizualną prezentacji.
3. Sprawdzenie legalności źródeł:
- Ważnym etapem jest sprawdzenie legalności źródeł informacji.
- Grupa powinna dokładnie zbadać, czy informacje pochodzą z wiarygodnych i renomowanych źródeł.
- Jeśli wątpliwości co do legalności źródła, należy skonsultować się z nauczycielem.
4. Akceptacja przez nauczyciela:
- Rzecznik grupy kontaktuje się z nauczycielem i przedstawia wykonaną pracę.
- Nauczyciel ocenia jakość pracy, zgodność z tematem i wiarygodność źródeł.
- Jeśli nauczyciel wyrazi zgodę, grupa może przejść do następnego kroku.
5. Prezentacja przed klasą:
- Grupa przygotowuje się do prezentacji swojej pracy przed klasą.
- Lider lub inni członkowie grupy przedstawiają zebrane informacje i wnioski.
- Celem prezentacji jest dzielenie się wiedzą z innymi uczniami i zachęcanie do dyskusji na temat bezpieczeństwa w sieci.
Pamiętajcie, że lider ma za zadanie koordynować prace w grupie
Komentarze
Prześlij komentarz